Translate

2 Aralık 2015 Çarşamba

Ekşi Mayalı Tang Zhong & Hokkaido Ekmeği-Bölüm 2





Elimle daire şekline getirdiğim hamuru ikiye katlayarak bastırıp,çekip,bir kez daha ikiye katladım.Dört eşit parçaya ayırdığım hamurun her parçasını aynı yöntemle şekillendirdim.

''Elinle daire yap,ikiye katla,bastırıp,genişletip,tekrar ikiye katla''..

Katlama bitince rulo formunda,küçük hamuru yuvarlayarak (yaklaşık bir buçuk tur yuvarladım) kabına yerleştirdim.Her bir hamur parçasını önce katlayıp,rulo yapıp,kaba yerleştirip,diğer hamur parçasına yöneldim.




Kabın üzerini kapatıp,evin en sıcak bölümünde,ikinci raund mayalanma için bıraktım..

Yaklaşık 4 saat sonra,rulolar iki misli kabarmıştı.Hamurların üst kısımlarına yumurta sarısı sürerek 150 derecede,önceden ısıtılmış fırına yerleştirdim.





35 dakika sonra pişen ekmek,beni sonsuz mutlu ederek,sorunsuz bir şekilde soğuma teli üstündeydi..





Bu çok yumuşak,çok lezzetli,hafif tatlı,çok değişik ekmeği yapabilmek için,sanırım,10 adet yapım tarifi makalesi ve videoyu,kendimce harmanladım..Tariflerin en kolayı ve en az risk taşıyanı olsun diye..Araştırma yaparsanız,çok büyük bir karmaşa içinde kalabilirsiniz,yine de farklı yöntemler deneyebilirsiniz.

Hem ekşi mayalı olsun,hem kolay ve risksiz olsun derseniz,anlattığım yöntem,bire bir!!

Her ne kadar kolay desem de,bana öyle çok kolay gelmedi elbette..Ekmek yaparken alışık olduğum malzemenin,hamurun ve tekniğin dışına çıkmak,beni de heyecanlandırdı.

Fakat öyle bir şey ile karşı karşıya kalıyorsunuz ki,bayılıyorsunuz :)) Bu güzel ekmeği,katlamalar ve rulo yapma aşamalarında,istediğiniz malzemeyle zenginleştirebilirsiniz.Kuruyemiş,çikolata,baharatlı sos vb. ne dilerseniz,rulo yapma aşamasında,hamura sürebilir ya da hamurun tamamını,otlar,yemişler,zeytin vb ile hazırlayabilirsiniz..

Endişe etmeyin,denerken korkmayın,bakın burada yapılmışı var :)

Ekmek konusunda her zaman,bol bol öğrenmek,paylaşmak üzere
ve en kısa zamanda denemeniz dileğimle..

2 yorum:

  1. Tang-zhong Hokkaido ekmeği yapmayı ikinci kez denedim ve kesinlikle ilkinden çok daha kolay ve zevkli geldi.İlgi duyanlara,ilan ederim...

    YanıtlaSil
  2. Sizi tebrik ederim tüm emek ve ekmekleriniz için fakat en önemlisi zaman ayırıp bunları bizlerle paylaşıyorsunuz. Bebeğimiz doğduğundan beri ben de anne olarak ekşi mayalı ekmek yememiz hatta evde kendimiz yapmamız gerektiğine karar verdim bu tarz farklı tarifler için tekrar teşekkürler dün kekinizi denedik ve çok beğendik inşallah yakında bu tarifii de deneriz.sevgiyle

    YanıtlaSil