Translate

9 Aralık 2015 Çarşamba

Ekşi Mayalı ''Reçelli ve Cevizli Tatlı Rulolar''



Bu tatlıyı pişirirken,mutfakta kullanılan ''kabartıcı müzik'' bu idi ve dinleyebilirsiniz:)


Ekşi maya Coşkun'u,buzdolabından çıkarıp,malzemelerin hazırlığına başladım.Hazırlık aşamasında,kullandığım malzemelerin oda ısısında olup olmamalarını dikkate almadım..

Malzemeler:

Hamur için;

Yarım su bardağı ekşi maya (buzdolabından çıktığında hemen kullanılmak üzere)
20 yemek kaşığı un
5 yemek kaşığı şeker
Yarım su bardağı süt
Yarım su bardağı sıvı yağ
2 yemek kaşığı yoğurt
1 paket toz vanilya
Yarım çay kaşığı tarçın

İç malzeme için;
Herhangi bir meyvenin reçeli
Ezilmiş ceviz parçaları


Hamur için,ilk önce yoğurma kabında,ekşi maya ve diğer bütün malzemeyi karıştırarak,ekmek hamurundan biraz daha sert kıvamda bir hamur hazırladım..

Hamuru hiç dinlendirmeden,hafif unlu mutfak tezgahına alarak,bir kaç kez yuvarlayarak toparladım.


Bütün halindeki hamuru,spatula yardımıyla 4 eşit parçaya ayırıp,her parçayı oklava ile unlu tezgahta yapabildiğim kadar ince şekilde açtım..

Açılan ince hamurun üzerine reçeli düzgünce dağıtıp sürerek,üzerine ceviz serptim.Hamuru rulo şeklinde sararak,bıçakla 3-4 cm uzunluğunda parçalar kestim.Pişirme kağıdı serdiğim fırın tepsisine yerleştirdim..





Önceden 200 derecede ısıttığım fırında,15-20 dakika kadar pişirecektim,fakat başka bir işe dalarak,fırındaki ruloları unuttum...

Bu rulolar fırından 5-10 dakika önce çıkmalıydılar!

Pişme ölçütü,üstleri hafif kızarana kadar olacak,benim rulolar gibi karamelize olmalasalar kesinlikle daha iyi :)




Fırında unutulmalarına rağmen,çok yumuşak ve lezzetli oldular..

Üstüne,pudra şekeri serpilebilir..

Bu ruloları,hamuru hariç,istediğiniz iç malzemeyle çeşitlendirebilirsiniz...

Tatlı rulolar ister yanık olsun ister az pişsin,
isterseniz tahinli olsun isterseniz çikolatalı,
işin asıl kısmı,
ekşi maya kullanarak yapılması :))

Denemeniz,sevmeniz dileğimle!..




2 yorum:

  1. Kabartma müziği süper. Bu müzikle mayaya bile gerek kalmaz sanırım... Kurabiyelere gelince bunu deneyebilirim işte. Zorluk ve zahmet derecesi çok fazla görünmüyor. Mayalarımıza kuvvet :)))

    YanıtlaSil
  2. Her ekmeğin yapımında,mutfakta bir kabartıcı müzik oluyor.Bazen paylaşmak değişiklik olur diye düşündüm :))Gerçekten hiç zor değil,Yaşar biraz daha olgunlaşsın,uygun zamanda denemelisin ekmek arkadaşım,ne güzel olur...Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil