Translate

24 Aralık 2015 Perşembe

Lezzetli ve Çok Kolay ''Ekşi Mayalı Pancake''..


Pufuduk pancake yapımında kullanılan,tava sallama müziğini dinleyebilirsiniz!





Fotoğrafta görülen pişmiş haldeki,şu üzeri hafif kalp desenli tatlı,sağlıklı atıştırmalık,ekşi mayalı pancake :))

Coşkun maya ile korkmadan her tür unlu ve mayalı yiyeceği hazırlamanın,küçük bir keyfi daha..

Nasıl yapıldığını anlattığımda,zevkle ve hiç endişe duymadan,hemen deneyebilirsiniz,çünkü gerçekten çok kolay ve zevkli bir yapımı var..

Önce buzdolabından ekşi mayayı çıkarıp,içinden yarım su bardağı mayayı alıp,kalan mayayı da tekrar besleyip,bir kenarda aktifleşmesini sağlamak için,maya kavanozunu bir köşede bırakmakla;işe başlayabilirsiniz..

*Malzemeler*
Yarım su bardağı ekşi maya
Bir su bardağı ılıtılmış süt
Bir su bardağı tam buğday unu
Bir yumurta
Bir tatlı kaşığı şeker veya bal
Bir çay kaşığı tuz
Çeyrek çay kaşığı karbonat

NASIL YAPTIM

Yarım bardak ekşi maya ve bir bardak ılık sütü bir kaba alarak,iyice karıştırdım..


Unu ekleyerek,krema kıvamına gelene kadar,tekrar karıştırdım...




Başka bir kapta yumurtayı çatal yardımıyla çırparak,hazırladığım krema kıvamındaki unlu karışıma ekledim...



Bütün malzemeyi iyice çırparken,şeker,tuz ve çok az miktarda karbonatı da ekleyerek,çırpmaya devam ettim.Pürüzsüz kıvama gelince,10 dakika için,kaseyi bir kenara bıraktım.Karışım dinlenirken,ben ise pişirme hazırlığına başladım.

Tava içine bir kaç damla bitkisel yağ damlatıp orta ateşte ısıttım.Karışımdan bir kepçe pancake kremasını tavanın tam ortasına döktüm..

35-40 saniye kadar orta ateşte,2 dakika kadar da,kısık ateşte pişen alt yüzeyi,ahşap spatula ile çevirip,o kısmı da 40 saniye orta ateşte,2 dakika kısık ateşte,mütemadiyen tavayı sallayarak,pişirdim...


Tavaya ilk döktüğümde,pancake kreması bu halde oluyor.Saniyeler ilerledikçe,karışım göz göz olmaya başlıyor.Delikler oluşuyor.Tavaya temas eden yüzeyin rengi,koyu sarıya dönüyor...Böylece alt kısmın tam piştiğini de anlayabiliyoruz..








Ahşap spatula ile çok kolay çevrilebiliyor,endişeniz olmasın...Bütün karışım bitene kadar kepçe yardımıyla tavaya dökerek,aynı sistemle bütün pancake'ler pişiriliyor.

Bu kadar :)



Süngerden farksız,çok çok yumuşak,hafif tatlı,sıcak pancake'leri yanında ne ile isterseniz sunabilirsiniz.Bir parça beyaz peynir ve çay eşliğinde bile,mutluluk kaynağı oluyor.Üzerine çikolata kreması,bal ve reçel de sürülebilir..

Değişiklik istediğinizde,gönlünüz çok rahat olarak ve kolaylıkla bu sağlıklı pancake deneyimini gerçekleştirebilirsiniz...

Ekşi maya bir kenarda aktif hale geldikten sonra tekrar buzdolabına kaldırıldı ve bir başka deneyim için hafif uykusuna daldı..

Yine bir ekşi mayalı ekmek veya herhangi bir mutluluk kaynağı olacak,sıcak ve lezzetli yiyecek hazırlayana kadar,üç günde bir beslenmek üzere uykusu devam edecek..

Ekşi maya ile hazırlanan bir yiyecek tüketmek,sindirim sistemimize güç katmak,bağırsak florasını daha dayanıklı hale getirmek demek..

Ekşi mayayı mutfağınızda bol bol kullanmanız,yoksa da en kısa zamanda edinmeniz dileğimle...

2 yorum:

  1. Bana epey uzun gelen bir zaman sonra geri döndüğün için teşekkürler. Bu krepi yarın sabah yapmaya karar verdim. Sebebi kolay olmasından ziyade mayalanmayı bekleme sürecinin nerdeyse hiç olmaması ...(Mayalanmayı beklemek vaktimin ve sabrımın az olmasından dolayı beni çok yıpratıyor)
    Bunu yaptıktan sonra da fazla beklemeden yapılan hamur işleri deneyimlerimi geliştirmeyi ve senin blogunda paylaşmayı düşünüyorum. Tabi bunu sen yapmak istersen ona da hayır demem asla... Benim gibi vakitsiz ve sabırsız okurlarına böyle bir iyilik yaparsan minnettar olurum. Sevgili arkadaşım. Hoşgeldin tekrar.

    YanıtlaSil
  2. Böyle güzel bir yorumla karşılandığım ve güne başladığım için asıl ben teşekkür ederim Şebnem'ciğim :))Büyük merakla bekliyorum bu pancake deneyimini...Aslında,bloğa göz atanların görmesi ve değerlendirme yapabilmesi,faydalanması adına,uzun zamandır senin yaptığın ekşi mayalı ekmeklerin fotoğraflarını paylaşmayı düşünüyorum! Bundan sonra,senin de izninle bu işe kolları sıvayacağım.Madem ki vaktinin hep kısıtlı olduğunu çok iyi biliyoruz,bu iş de ben yardımcı olacağım..Yaptığın ekmekleri sadece benim görmem,bana üzücü geliyor çünkü :)) Seni ve uğraşlarını çok seviyorum..Her işin kolay gelsin,sevgilerimle canım benim..

    YanıtlaSil