Translate

11 Ocak 2016 Pazartesi

SİZDEN GELENLER :)



Ekşi maya yapmaya karar verdiğimde,yani geçtiğimiz yazın sonlarında,bu kararımı ailemle,dostlarımla paylaştığım zaman,benimle eş zamanlı bu maceraya atılan hem kardeşim,hem dostum Şebnem,birbirinden güzel ekşi mayalı ekmekler de yapmaya başladı...

Şimdiye kadar onlarca güzel,lezzetli,sağlıklı ekmek yaparak,ailesini de sağlık yönünden bambaşka bir alışkanlığa sevk etmiş oldu..Onunla gurur duyuyorum;çünkü hem çok istekle hem de maharetle bu yolda yürümeye devam ediyor..

Şimdi Şebnem'in ekşi mayası ''Yaşar''a bakalım...Yaşar maya,adını pişmekten korunmak için aldı,çünkü benim de yaptığım bir unutkanlık sonucu,ilk maya,ekmek olmuştu :))


İşte birbirinden güzel Yaşar portreleri...











Ve biraz da Şebnem'in ekmeklerine bakalım...






Hepsi de gerçek ekmek,temiz yiyecek :) Emek,ilgi ve sevgi ile gözümüz gibi bakılan ekşi maya ile,uzun uzun uğraş verilen ekmekler!



Üstte görülen ekmek de,%100 tam buğday unu ile yapıldı..





Bu fotoğraflar da,gerçek somun formunda,nar gibi kızarmış,uzun uzun dinlenmiş nefis ekşi mayalı ekmekler görüyoruz..Ellerine sağlık canım arkadaşım :))








Bu yaşıma kadar,ilk pofidik poğaçamı yapmamı sağlayan;bana nasıl yaptığını anlatıp,tarifi yazarak veren marifetli Şebnem'e çok teşekkür ediyorum;zamanı olmasa da hiç ekmek yapmaktan vaz geçmediği için..Bu uğraşı gönülden sevdiği için..

Yine benim ekşi mayalı ekmeklerimin haricinde,bambaşka güzel ekşi mayalı ekmekleri paylaşacağım..Belki Şebnem'den belki annemden belki bir başka dostumdan..O zamana kadar,bu kara kara kış günlerinde nadiren rastlanan,güneşli bir günden selam,sevgi,paylaşım,sağlık,muhabbet olsun sizlere :))



6 yorum:

  1. O kadar isterdimki bende sizin bu üretim coşkunuza katılıp ekmekler yapıp sizlerle paylaşmayi ama ben sadece yiyerek eşlik ediyorum tatlı tatlı kıskanıyorum.sevgiyle emekle tam gaz devam

    YanıtlaSil
  2. Canım Ferhan Zeynep,sen daha küçüksün,büyüyünce ve zamanın olunca sen de bize katılırsın..Zaten o kadar kolay ki,zevkle uğraşırsın..Tatlı tatlı kıskanmaya devam et :) Okıskanma durumu,bir gün senin de elini hamura bulaştıracak..Şimdilik sağlık olsun,keyif olsun sana ekmekler,çok seviyorum seni...

    YanıtlaSil
  3. Ben ekmek yapmama rağmen yine de kıskanıyorum senin yaptığın bütün mamulleri, araştırmacı, zorluklardan yılmayan ruhunu... Kıskanmamak, imrenmemek mümkün değil ki. Azimle araştırıyor, bulup çıkarıyor, deniyor ve muhteşem şeyler üretiyorsun. Tevazu gösterme lütfen ; bizler de sayende sebeplenip bunları yapabiliyorsak ne mutlu bize...

    YanıtlaSil
  4. Ne cevap yazacağımı bilemedim ve hala bulamadım! Tevazu göstermek zorundayım..Bu işler öğrenci ruhu ister :)) Cümleten ne mutlu bize canım benim...Beni şımartma :) Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  5. Şımarmak en doğal hakkındır. Tevazu gösterme inanırlar...

    YanıtlaSil