Translate

25 Kasım 2015 Çarşamba

Ekşi Mayalı Kek!




Kek yapmak için,evdeki ekşi mayayı görmezden gelip,marketlerde satılan kabartma tozunu kullanmak zorunda değiliz :)

Belki kekleri harika bir şekilde kabartıyor fakat,sağlık dostu bir içeriği olduğuna inanmamızı,hiç kimse beklemesin!Zor...

Dolaptan çıkardığınız anda,hemen kullanabileceğiniz ekşi maya,keki hiç beklenmedik ölçüde kabartıyor,üstelik oda ısısına ulaşmasını beklemeye bile gerek yok..

Ekşi maya sahibi olduktan sonra,evde market kabartma tozu ve mayaları,doğal olarak bulunmuyor. Kek ve pasta gibi unlu tatlılarda,yine ekşi maya devreye giriyor..

Uzun zamandır,ekşi maya ile yaptığı unlu tatlılarını izlediğim,profesyonel çalışmalarına hayran kaldığım bir web sitesi var..Ayrıntılı incelemek isteyebilirsiniz,site bağlantısını veriyorum.

inceleyebilirsiniz 

Tatlılarda ekşi mayayı nasıl kullanmam gerektiğini,bu güzel sitede biraz zaman harcayarak öğrendim..Bilgi ve becerilerini paylaştıkları için minnettarım!

Öncelikle,dolaptan çıkardığınız anda,ekşi mayanın bir miktarını kullanarak,keki hemen hazırlayıp,fırına verebiliyorsunuz..Daha ne olsun!!

Malzemeler ise,sizin arzunuza kalıyor.Elbette klasik bir kekin içine konulan,bir kaç standart malzeme yine değişmiyor..Kakao,fındık,üzüm,ceviz,hindistan cevizi,havuç,tarçın,üzerine krema vb. ise,sizin tercihiniz..

Asıl mesele,''EKŞİ MAYA'',un,şeker,sıvı yağ,biraz karbonat ve 2 yumurtayla birleştiği anda ortaya mükemmel bir kek çıkıyor..





NASIL YAPTIM:

100 ml. ekşi mayayı bir kaba aldıktan sonra,
üzerine 2 yumurta,bir çay bardağı şeker,yarım su bardağı bitkisel sıvı yağ ekleyerek karıştırdım.

Bir yemek kaşığı kakao,bir avuç kadar ceviz içi,bir çay kaşığı tarçın,yarım çay bardağı süt ekleyerek,karıştırmaya devam ettim.

Aldığı kadar tam buğday unu (1 büyük su bardağı kadar) eklediğim sırada,bir çay kaşığı karbonatı da ekleyerek,yağlı kalıplara döktüm.

Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında 15-20 dakika kadar pişirdim.Bu süre sonunda,keklere kürdan batırınca,kürdan temiz çıktı.Bitti!

Kalıplarım minik olduğu için bu süre,kekin pişmesine yeterli oldu,diyemem.Bu minik kalıpların haricinde,kek malzemesinin bir bölümünü de,büyük kalıba dökmüştüm.
Büyük kalıpta pişen kek de 20 dakikada hazırdı..

Fırındaki ilk 5 dakikadan sonra,kek hamuru çok hızlı biçimde kabarıyor..Kesinlikle izlemeye değer..

Ekşi mayadan kek yapmak,en az ekmek yapmak kadar keyifli ve heyecan verici :)

Zaten bunu görebilmek adına fırın kapağının önünde bekledim..Her şey yolunda gitti!



Eğer ekşi mayanız dolapta duruyorsa,
bu şu demek oluyor;
hemen şimdi,
mis gibi kokusu evi dolduracak,
sağlıklı bir tatlı yapabilirsiniz!

Hiç endişeniz olmasın!

9 yorum:

  1. Yazınızı ilgiyle okudum. Ancak ekşi maya ile yapılan kekin tadı ile ilgili endişelerim var. Bunları gidermek için de denemem gerekir anlaşılan. Size güvenerek deneyeceğim. Teşekkürler. Poğaçayı ekşi maya ile denediyseniz. Tarifini buradan beklerim. Denemediyseniz de denemenizi beklerim. Teşekkürler. Lezzetli deneyimlerinizi bizimle paylaşıp ufkumuzu genişlettiğiniz için...

    YanıtlaSil
  2. Bu arada yorumlarım neden 2 şer tane geliyor bilemiyorum

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Şebnem,bana güvenerek denemeyi düşünmeniz bile beni sevindirdi..Deneyecek olursanız da siz sevineceksiniz..Kekin tadında,ekşi mayalı olduğunu düşündürecek en ufak bir ekşilik ya da farklılık yok,inanın :) Her zaman yaptığımız sıradan keklerin dışına çıkan bir lezzet,arasanız da bulamazsınız :) Ekşi maya ile poğaça denedim fakat fotoğraflayamadım :)) Elimde olmayan nedenlerle..En kısa zamanda tekrar yapıp,bu kez fotoğraflayarak,paylaşacağım..Blog aracılığı ile paylaştıklarımı denemenizi zaten istiyorum,böyle güzel işler paylaşılmalı ve çoğalmalı..Bütün ilginiz ve denemeleriniz,emekleriniz,yanımda olmanız adına ben teşekkür ediyorum..Yorumlar neden çift yayınlanıyor bilmiyorum ama hallediyorum,sorun değil :) Kocaman sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar Özlem Hanım. Ben de ekşi mayalı ekmek yapmaya çalışan biriyim. Mayam iki yaşını doldurdu. Artık ekmeklerim şahane olmaya başladı. Bunun üzerine haşhaşlı çörek yaptım. Zira kimyasal maya kullanmak istemiyordum. Sonuç ise mükemmel. Kekinizi en kısa zamanda deneyip sonucu bildireceğim. Ben de sizin poğaça tarifinizi bekliyorum. Sevgiyle. Gülsüm

    YanıtlaSil
  5. Merhaba, un ölçüsü olarak bahsettiğiniz bir büyük su bardağı, normal su bardağından farklı mı?

    YanıtlaSil
  6. merhabalar ekşi mayayı besledikten sonra mı koyuyorsunuz yoksa beslemeden buzdolabından çıkarır çıkarmaz mı?

    YanıtlaSil
  7. Karbonat koyduktan sonra kabarır tabi ekşi maya olmasada önemli olan karbonatsız yapabilmek sadece ekşi mayayla

    YanıtlaSil
  8. Keki zaten karbonatla yapıyoruz. Yani ben çocukluğumdan beri öyle gördum. Başka bir kabartma malzemesi olmadan, sirf karbonat marifetiyle yapılır. Burada maya ekstra malzeme olmuş. Ekşi mayanin kabarması için ise biraz zaman gerekir. Yeni denemelere doğru. İyiliklerle...

    YanıtlaSil
  9. Hiç karbonat koymadan yapılamaz mı? Böyle bir tarifiniz var mı?

    YanıtlaSil