Translate

19 Kasım 2015 Perşembe

Kontrol Edilemez Keten Tohumlu Ekmek!



Görünen o ki;bu evde gün aşırı yapılan ekmek,her gün yapılmaya başlandı!

Bu sabah 07.30 da dolaptan çıkan ekşi maya,09.30 da hamur haline gelmişti..






Bu kez tam buğday unu,buğday kepeği ve öğütülmüş keten tohumu kullanarak hamuru hazırladım.

Hamuru ilk hazırladığım saati takiben,her yarım saatte bir kez olmak üzere 5 kere,spatula yardımıyla zarf şeklinde katlamalarını yaptım.Son katlamadan sonra,birer saat arayla 2 kere daha katlamasını yaptıktan sonra 2 saat daha son mayalanma süreci için,unlu bez üzerinde beklettim..




Aslında Tartine Ekmek yöntemini neredeyse bire bir kullandım..Saat 16:00 civarında,hamurun kesiklerini de atarak 220 derecede ısıtılmış fırına yerleştirdim..Saatim 17:00 olmuştu ve ekmek de hazırdı..

Gel gelelim,ekmeğin ilk yarım saatlik (220 derecede) pişme süresinde beni endişelendiren biçimde,hamur fazla fazla kabarmaya başladı!

İkinci yarım saatlik pişme süresinde ise (180 derecede) gerçekten gözlerime inanamadım.Çizikleri düzgün attığımı düşünmeme rağmen,hamur kontrolsüz bir biçimde kabarmaya devam etti!!

Araştırdığım bütün makalelerde,hamura çizik atmanın çok önemli bir ayrıntı olduğunu,yoksa pişen ekmeğin kontrolsüz biçimde kabarıp,yarılabileceğini okumuştum..

Merak ediyorum,acaba bu başıma gelen,hamuru profesyonelce çizmeyi başaramadığımdan mı,ekşi mayamın artık gücünü bütün performansıyla sergilemesinden mi?!Diğer aklıma takılan soru ise;tam buğday unu ve kepek karışımı zaten çok kabarmayan bir ekmek yapar,bu denli kabaran tam buğday unlu bir ekmekte kabahat mi var,ekşi mayada marifet mi var :) Bilemiyorum!




Bu konuyu ayrıntılı araştırmaya devam etmek gerek..Ekmek pişirmek,sonsuz genişlikte bir mecraa..Ne deneyimler biter,ne yanılmalar..Hatalar olduğu kadar,öğrendiklerimizin yaşattığı çok büyük heyecanlar da var!

Bu hamuru hazırlarken,diğer hazırladığım hamurlarda kullandığım yöntemlerden ve malzemeden farklı hiç bir şey uygulamadım..Yine de sonuç enteresan oldu..






Başka bir formda,ama yine aynı malzeme ve aynı yöntemle bir ekmek daha yapılacak nasıl olsa?!

Ve kesinlikle,profesyonellerden çizik atma konusunda daha fazla makale okumak gerek..

Görünüşü beni şaşırtsa da,sağlık dolu bir ekmek daha oldu :) 
Zaten asıl konu da bu :))






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder