Translate

12 Kasım 2015 Perşembe

Ekşi Mayalı Pide








Mutfakta,kefirin iyice olgunlaşmasını beklerken,bir tane daha ekşi mayalı ekmek üretimi,mecbur oldu..Çünkü,gün aşırı ekmek pişen bir evde,3-4 gün kefirin olgunlaşmasını beklemek zor!

Kefirden elde edeceğim maya için,önce kefirin süt ile beraber kendi performansının yüksek olması gerekiyor.Bu durum da bana henüz zamanımın dolmadığını söylüyor..

Bugünün ekmeğini,farklı biçimde,ramazan pidesi şeklinde hazırladım..

Pidenin hazırlık ve pişme aşamasında,mutfakta ard arda dinlediğim,sevdiğim müziği de paylaşıyorum;şayet hoşlanırsanız,daha keyifle okuyabilirsiniz belki :)

Buradan

Pidenin hamurunda ekmek hamurundan farklı olan hiç bir şey yok..Tam buğday unu ve ekmeklik beyaz un beraber %50 oranlarında..Ekşi mayayı son 2 gündür,katı halden,daha sıvı bir hale dönüştürdüğüm için,maya miktarım 150 gr. kadar..Sıvı olunca ölçme şansım oluyor :)

Form olarak,elimle etrafından çekerek yuvarlak hale getirdim.Üzerine yumurta sarısı sürüp,çörek otu serptim..

Mayalanma süresini sabah 08.00 de başlattım.17.00 sularında fırına girdi,18.00 de hazırdı..Pide olarak hazırladığım için,fazla kabarmasına ihtiyaç duymadım.



Oklava kullanarak hamuru hırpalamak istemedim..Yoğurulmayan ekmek yöntemine alıştığımdan (bu yöntemle elde edilen ekmeklerin genel durumundan,gayet memnunum.) fazla yoğurmadan,ellerimle açtım.Şekil olarak,muhakkak,oklava ile açılsaydı daha düzgün bir form elde edilebilirdi.

Fakat,ekmeğin görünüşü değil,olgun iç yapısını önemsiyorum,bu ayrıntı beni çok da ilgilendirmedi.
Pide yapmak isteyen,arzu ederse,daha yayvan ve yuvarlak bir form adına,oklava kullanabilir..

Keşke marketlerde,fırınlarda da ekşi mayalı ekmekler satılabilse ve biz bu ekmeklere,gayet doğalmış gibi,günlük olarak ulaşabilsek...

Her türlü dileklerimizin,gerçek olması,dileğimle :)))


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder