Translate

9 Kasım 2015 Pazartesi

Ekşi Mayalı Ekmek (Sade Ekmek)







Dün pişirdiğim son ekmeğin mayalı hamurunu,bir önceki gece saat 20.30 da hazırlamıştım.Sabah 07.30 da kendisini bu durumda buldum!

Coşkun bir şekilde,onunla ilgilenmem için sabırsızlanıyordu.08.30,yani tam 12 saat sonra,onu hafif unlanmış tezgaha alarak,bir kaç tur katladım ve son dinlenme için hazırladığım kabına aktardım...

Saat 15.30 da fırına girdi..


Kulakları açılmış,çıtır çıtır şarkısını söyleyerek,fırından çıktığında saat 16.30 olmuştu.Yüzde yüz tam buğday unu ve bol miktarda buğday kepeğiyle hazırlandığı için,fazla kabarmayan fakat çıtır bir ekmek olmuştu.Lezzeti ise,oldukça ekşi bildik bir ev ekmeği,hatta köy ekmeği :)


20 saatte kavuştuğum bu ekmek,şimdilik son ekşi mayalı ekmeğim olacak.

Sırada artık ''tatlı maya''lı ekmekler var.Değişik ev mayalarını denemek,aradaki lezzet ve doku farklılıklarını görmek gerek..

En kısa zamanda,hem kefirden hazırlayacağım ev mayasıyla,hem de nohuttan hazırlayacağım tatlı mayayla yaptığım ekmeklerle,burada onların keyifli ayrıntılarını paylaşıyor olacağım..

Bu arada,ekşi mayam,buzdolabında süren normal hayatına devam edecek.Her üç günde bir olmak üzere,dolaptan çıkıp biraz beslenecek..Ne zaman ben istersem,yine beraber bir ekşi mayalı ekmek yapacağız..




Bu gün sevgiyle ve saygıyla büyük ATATÜRK'ümüzü anıyoruz hepimiz milletçe...Ata'm,nurlar içinde uyu!..

Aydınlık,huzurlu,sağlıklı,refah bir gelecek,bizleri bekliyor olmalı...İnanarak bekliyoruz!




Çocukluğumdan beri,babam gibi sevdiğim adam,Mustafa Kemal Atatürk...Dünya üzerinde,gelmiş geçmiş bütün çağlarda,onun gibi bir insan,bir politikacı,bir lider daha olduğuna inanmıyorum...

İzindeyiz...

4 yorum:

  1. Kefirden yapılanın tatlı mayalı ekmek olduğunu bilmiyordum.😮😮😮
    Bu arada Atatürk le ilgili duygu ve düşüncelerinize tamamen katılıyorum. Ülkenin büyük bir kesimi gün gelip Atatürk'ü nihayet anlayacak. ANCAK UMARIM o zaman çok geç olmaz. 😥

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Şebnem :) Kefirden yapacağım ekşi mayanın haricinde,nohuttan elde edeceğim tatlı mayayı kullanacağım.Ekmek literatüründe,nohuttan elde edilen maya ''tatlı'' olarak geçiyor.Ekşi mayanın lezzetinin aksine,daha tatlı bir tadı oluyor.Denediğimde,paylaşacağım..Atatürk ile düşüncelerinize tamamen katılıyorum.Çok geç olmadan,O'nun baktığı yerden,geleceğe bakmaya başlar milletimiz :( Bu arada kefirim bugün elime geçecek.Bekliyorum :)) Şimdiden size çok çok teşekkür ediyorum..Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  3. Ama neden ikinci çoğul şahisli seslenmeler? İkinizi de yirim. Bu bloga bir seviyesiz lazım sizin gibi fularlılardan sonra. 😂😂😂😂😂

    YanıtlaSil
  4. :)))) Hyena :))) ben de seni sevgiyle yirim..İyileştin umarım???pisiciklerini de çok koklar, öperim :)

    YanıtlaSil