Translate

24 Kasım 2015 Salı

Fesleğen ve Ekmek..




Kendi içinde,canlı organizmaların muhteşem gelişimi ve oluşumuyla,hayata nasıl bağlarla tutunduğunu görebileceğiniz bu ekmek,fesleğen ile birleşerek hazırlandı.

Peki ama neden fesleğen?

Bu kadar değerli bir birleşimin içine,kendi büyük değerini de katacak ise,elbette fesleğen!

Narin,ince ve minik yapraklarında,''hücre hasarlarını giderebilen'' bir güce sahip fesleğen,yazları bir çoğumuzun mutfak pencerelerini,balkonlarını,bahçelerini güzelleştirir..

Bir küçük saksı fesleğenin mutluluğu,onun kendi boyuyla,ters orandadır :)

Salataları,makarnaları neşeyle süsler..Sofrada fesleğen,incelik,sevgi ve ayrıntıların güzelliğidir..

Ya faydaları?!

Görüntüsü ve kokusuyla mı bilinmez ama aslen içeriğiyle;sakinleştirici etkisiyle sevmeye,saymaya değer!..

Hazımsızlığa,dolayısıyla,sindirim sistemine karşı,oldukça iyi bir dosttur..

Aslında şu iki neden bile,fesleğenin,günlük beslenmemizde,her gün,her öğün yer almasını gerektirecek cinsten nedenler..

Ki,bunlarla da sınırlı değil fesleğenin iyilikleri..

Öksürük krizlerini yatıştırır..Gaz söktürücüdür.

Yiyeceklerimize koku ve lezzet katması için kullanılan fesleğen (reyhan),yine kokusu ile yaz aylarında bulunduğu ortamlarda,sivrisinekleri uzaklaştırır..

Bu kadar dost,bu kadar güzel bir bitki neden birleşmesin ekşi mayalı ekmekle diyerek,klasik yöntemimle (yoğurulmayan ekmek yöntemi) ekmeğimi hazırladım ve pişirdim..




Belki ekşi mayanız yok,ekmek de yapmıyorsunuz! Olsun! Siz yine de taze ya da kuru fesleğeni bol bol kullanın..Salataya,çorbaya,makarnaya ya da **''bir kase zeytin'' güzelliğinin üzerinde :)

Sonbaharın,son ılık ve güneşli günlerinde,doğal olan her şeyden,doğallıklar (sağlık-mutluluk) biriktirelim :)


**Her gün yaklaşık 10 adet zeytin yemenin,kalp sağlığı üzerindeki olumlu etkisini okumuştum,yıllar önce..''Kaz Dağları ve Zeytin'' ile ilgili bir kitaptı..Sonra fazla değil,biraz araştırınca,belli miktarda ve her gün zeytin tüketmenin,Akdeniz'de yaşayan insanların (EGE,YUNANİSTAN,İTALYA,İSPANYA) uyguladığı,geleneksel ve çok yaygın bir durum olduğunu öğrendim..

Bu arada,insanlarında en az kalp krizi riski taşıyan coğrafya da,yine Akdeniz..

Hepimize,bol zeytinli,fesleğenli
bol muhabbetli,
UZUN yıllar olsun!

2 yorum:

  1. Zeytini cok severim. Günde 10 taneden fazla yiyorum sanırım, ortalamaya vurunca. Tesekkur ederim faydalı olduğunu öğrettiğin icin.

    YanıtlaSil
  2. Öğretmek ne demek :) Ben de öğrendim ve paylaştım canım benim..Ben teşekkür ederim ilgin için..Şifası olsun hepimize..Kocaman öpüyorum ;)

    YanıtlaSil