Translate

22 Kasım 2015 Pazar

Yumurtasız-Sütsüz-Yoğurtsuz ve Kabartıcı Kullanmadan ''Elmalı Tart Dilimleri''



Madem ki marketlerde satılan süt,yumurta ve yoğurtlara güvenemiyor,sağlıklı ve doğal olanına da kolay ulaşamıyoruz,bu ürünleri kullanmadan da kendimizi ya da sevdiklerimizi mutlu edecek tatlı bir lezzet yaratabiliriz..

Yalnızca şeker,sıvı yağ ve un ile hazırlanan bir tart hamuru ile bu iş,mümkün!
Elbette ulaşabilir ise zeytinyağ,esmer şeker ve tam buğday unu ile hazırlanmak,tercih edilesi durum..

İsteğe göre,fındık ya da kuru üzüm de eklenebilir.Ya da tarçından başka bir şey konmayabilir de..Yapım aşamasında,ne isterseniz ya da evde ne varsa,ekleme yapabilirsiniz..






Fotoğraflardaki rulolar,henüz kesilmeden önceki durumdalar..Bıçakla,2 cm.eninde dilimledim.

Tatlıyı pişirdikten sonra,şimdi biliyorum ki,market yumurtasının,yoğurdunun,sütünün,kabartma tozu ya da mayasının vicdan azabı,ne benim içimde var ne de bu tatlı elmalı dilimlerin içinde :)

Kolay,sade ve sağlıklı olmasından,fazla zaman istemediğinden dolayı,denemeye değer!..




NASIL YAPTIM

Hamur:
İki buçuk su bardağı beyaz un
Bir su bardağı tam buğday unu(tamamı beyaz undan olur.)
Bir su bardağı sıvı yağ
Hamur için yarım su bardağı şeker

İç Malzeme:
Dört elma
Şeker(isteğe bağlı miktarda)
Bir çay kaşığı tarçın
3-4 adet ceviz içi

Hamuru,bütün malzemeyi karıştırarak yoğurdum.Bir kenarda beklettim.

Elmaları rendeledikten sonra şekerle karıştırıp,orta ateşteki ocakta 8-10 dakika suyunu çekmesini sağladım.Ocaktan alırken tarçın ve cevizi ekledim.

Hamuru 2 ana parçaya bölerek hafif unlu tezgahta,merdane ile açtım.Kenarlardaki düzensiz kalan hamurları bıçakla keserek,büyük kare şeklinde bir hamur elde ettim.Üzerine iç malzemeyi kaşıkla yayarak,rulo halinde sardım.

2 cm. eninde dilimler keserek,fırın tepsisine yerleştirdim.Kestiğim düzensiz hamur parçalarını diğer ana hamur parçasına ekleyerek,o hamuru da aynı biçimde şekillendirip,elmalı harcını döşedim ve dilimleri kestim.

180 derece ısıda 15-20 dakika pişirdim.Ilık olduklarında servis yaptım.

Anlatırken,oldukça uzun bir iş gibi algılanıyorsa da,yapım aşaması,inanın hiç de öyle değil,.

Başlama saatinden ''yarım saat'' sonra,henüz ılık hale gelmemiş tart dilimlerini yerken bulacaksınız kendinizi..Daha fazla bir sürede değil..

Herkesin evde olduğu PAZAR günü;bu deneme için,sanırım uygundur :))

2 yorum:

  1. İnalılmaz leziz ,cazip ,pratik gözüküyor.burdan burnuma fırında pişerken ki kokular geldi ,ellerine saglık

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim :)) O kadar kolay ki...Bence ilk fırsatta hemen deneyin,ben de sevineyim,siz de yerken sevinin..Sevgilerimle!

    YanıtlaSil