Translate

18 Ekim 2015 Pazar

Tartine Bread Usulü Ekmek Ve Yeşil Püre!


Ekmek yapımına farklı bir yöntem getiren Chad Robertson'ın ekmeklerinin fazlasıyla hayranı var.Ben de dahil.Zamanınızın bol olması gerekiyor.Hamur yoğurulmuyor fakat katlanıyor.Merak edenler Youtube videolarına göz atabilir.

Videolardaki her adıma sadık kalmıyorum.Örneğin beyaz unu ya hiç kullanmıyorum ya da 1/4 oranında kullanıyorum.Starter'ı daha uzun süre bekletiyorum.vs...

Başından sonuna 3 ana tekniği; klasik ekmek hazırlama tekniği,yoğurulmayan ekmek tekniği ve tartine bread tekniğini kendimce,harmanlayarak yorumluyorum.Kesinlikle birebir hiç bir tekniği uygulamıyorum..

Starter'ı hazırlayıp beklerken yeşil püre hazırlığına başladım.Patates püresini sevenler bu püreyi de sever!
Patates,ıspanak,soğan,sarımsak,biberiye,fesleğen,maydanoz....

Evde yeşil olan hangi sebze varsa koyulabilir...Biber,brokoli vs..Tuz,zeytinyağ ekleyerek hepsi yumuşayana kadar haşlanıyor ve ılındıktan sonra,suyu süzülüp mikserden geçiriliyor....Bitti.

Süzdüğüm suyu dökmedim.Makarna soslarında,çorbalarda ve her tür yemekte daha sonra kullanmak üzere buz kalıplarına döküp donmasını bekledim.Donan küpleri de buzdolabı poşetine aktararak buzluğa yerleştirdim.

Yeşil püre sebze fırın,ızgara yada tava yanında güzel olabilir mi diye düşündüm...





Jumbo bamya tava üzerine yeşil püre kullanmak,hem giden yazı hatırlattı hem de değişik bir lezzet oldu...



Şimdi uzun süredir dinlenmesini beklediğim hamuru katlama zamanı geliyor.Tartine Bread yöntemiyle ekmek elde etmek gerçekten de meşakkatli :/
Yeşil bir ekmeğin görüntüsüyle,yazı devam edecek..

Mutlu ve keyifli denemeler diliyorum.


Bu sabah saat 09.00 da buzdolabından çıkan maya 11.30 sularında oda ısısına kavuşmuş,kendini bırakmaya başlamıştı.11.30-17.30 saatleri arasında bir kapta hazırladığım starter mayanın hazır olduğunu gözlemleyerek,ekmek hamurunu katlamaya başladım.Fotoğraf;5. katlamaya ait.Bu aşamadan sonra,pişmiş ekmeğin fotoğrafıyla yarın görüşmek üzere.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder