Translate

14 Ekim 2015 Çarşamba

Ekmek yapabilmek!

Öğrenmek..Yeniden başlamak..Şehirden köye gelmek..Doğayı fark etmek.. Hayata yeşil bir düzen getirmek..Sonrasında mutfakta ellerini hamura değdirmeden geçen günü boşuna geçiyormuş gibi hissetmek!!işte tam o durumdayım..Üstelik de çok yeni her şey..Çıraklık dönemi..Fakat ekşi maya,tam buğday unu,kepek,fırının ısısı,ekmeğin kulakları,pazardan domates alınacak,odunlar kesilecek vs..bu kelimeler bana şiir gibi geliyor artık.Eklediğim ve ekleyeceğim fotoğrafların her birinde,fırından çıkardığımda,çıtırtısına hayran kaldığım,gönül bağı kurduğum,kesmeye,bölmeye kıyamadığım ekmekleri,organik yaşama dair mutevazi ayrıntıları görebilirsiniz :) Size de imrenerek bir yeşil yola çıkmak nasip olsun..Üzülüyorum ki bu sevdaya şehirde düşmek vardı, Olabilirdi,her şeye rağmen mümkündü...Geç kaldım..Olsun! Hiç başlamayabilirdi de!!
















4 yorum:

  1. bugün sabahtan beri ara ara yazılarınızı okuyorum, henüz rastlayamadığım bir konuyu sormak istedim.ekmekleri pişirirken fırının içine ayrı bir kapta su koyuyor musunuz ve üzeri kapalı mı pişiriyorsunuz?zaman ayırdığınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Hic tanımadığı ve kendi gibi biriyle karşılaşması,bir insan için en sahane durum bence :)) cok sevindim yardimci olmasina size bu yazıların..aslında bahsetmiş olmam gerek diye düşündüm bir an çünkü önemli bir ayrıntı bu,evet fırının içinde extra nem sağlamak adina bir kapta su koyuyorum.Başlarda önemli sayıda ekmeği kapaksiz pisirdim.çift kulplu metal bir sahanda,bir süre sonra kapaklı borcam tepside pisirdim..sonra döküm bir tencere armağan aldım demir bir tencere.ve kapaklı pişirmeye başladım.ne fark etti derseniz çok keskin farklar sayamam..ekmeğin hamuruna yapım asamasinda gereken sevgiyi özeni gösterin bütün ekmekler sizi mest ediyor :)

    YanıtlaSil
  3. sizinle karşılaştığım için ben de çok mutluyum:))

    YanıtlaSil
  4. :)) 2Yıl sonra bu mecrada herşeye yeniden başlarken varlığınız bana sürpriz şekilde motivasyon kaynağı oldu..blog paylaşımı için biraz daha bekleyeceğim fakat ilk adımları instagramda paylaşmaya başladım.siz ileridesiniz biliyorum şayet bakmak isterseniz bilginiz olsun; belki bana hatirlatacaklariniz olur..sevgilerimle..

    YanıtlaSil