Translate

15 Ekim 2015 Perşembe

Bahçeler ve mutfak 2

 


Evimizin civarındaki yollar ve patikalar..Okul yolu ;) Yürüyüş bitince mutfakta yeşil ekmek çalışması..Una bulanmış durumda kavanozda uyuyan,ekşi mayam.Biga'm.Starter'ım.Yeşil ekmeğin başlangıç noktası. Internette arama yaptığınızda onlarca belki yüzlerce fotoğraflı ve ayrıntılı tarif bulabilirsiniz.Nitekim ben de öyle yaparak başladım.
 Fakat kısaca;koyu kıvamlı bir ayran hazırlayıp içine cay kaşığı ölçü olacak biçimde, birer kasik tuz ve şeker ekliyorum.
Bir veya iki gece mutfakta bir köşede ekşimeye bırakıyorum.Ayran ekşiyince kokusundan ve yüzeyindeki kabarcıklardan anlaşılıyor.Koyu kıvamlı ve ekşimiş ayrana,krep hamuru kıvamına gelene dek tam buğday unu ekliyor ve yine bir gece mayalanması için mutfağın kuytusuna bırakıyorum.
Ekşi maya veya biga kabardiginda hazır olduğunu size söylüyor. Tatlı, ekşi asidik kokusu yine kendini ele veriyor.Bu duruma gelmesi için bazen bir bazen iki gece uyuması gerekiyor.Hava durumu ve sıcaklığı büyük etken..

2 gece önce hazırladığım ekşi maya iki misli büyümüş ve yeşil bir ekmek için kendini dağıtmaya hazır. Bir kase içinde ılık su ile eritiyorum.Tamamen homojen bir sıvı..Klasik ebatta bir su bardağıyla,bir bardak ılık su yeterli oluyor..

Hiç beklemeden 3 su bardağı tam buğday unu ve bir su bardağı beyaz ekmek unu ekliyorum.ılık suyu bir buçuk bardak ölçüsünde, az az una akıtırken hamuru kasenin kenarlarında ortaya doğru katlayarak,kaseyi de elimle çevirerek cıvık hamuru elde ediyorum.10 dakika dinlenmesine izin verip bir tatli kaşığı tuz ilave ederek yine kenarlardan merkeze doğru bir kaç kez katlayarak ,hamurumu uzun bir dinlenmeye bırakıyorum.
Şimdi benim için en nefis bölümde sıra. Bu nedenle yazıya, bir kahve molası sonrasında devam etmek istiyorum.Yeşil ekmek yaparken kendimce uygun bulup tercih ettiğim ve hatta başkaca yöntemlerle de harmanladığım yöntemin genel adı Yoğurulmayan Ekmek! "No-knead bread"
Arzu edenler internetten ayrıntılı arama yapabilir.

Yazının devamında başlık" Yoğurulmayan Ekmek"olacak.Zira buraya kadar anlattığım her adım, çoğunluk tüm ekmek yapım yöntemleri için geçerli...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder